Granada Alhambra

20 april 2018 - Granada, Spanje

IMG_9385IMG_9349119.227 km. stand 148 km. gereden.

Even over onze TOM TOM met de voice van onze Miep. Alleen haar uitspraak al, die werkt op onze lachspieren. Sante Fé. Zij zegt: Santa F.E. Afslag 95B. Zij zegt: 9 dan 5 dan B. Je moet altijd goed opletten met haar. en dan haar verkeerde klemtóónen haha.

Oké gereden Vanaf Torremolinos door de bergen van Malaga. Ik wilde graag binnendoor. Ap zag 1 bordje met hellings% 20. hm...No way en het was zo'n mooie route door het natuurgebied. Jammer dan. Grote weg dan maar ook mooi!

Aangekomen op camping Reina Isabel net buiten Granada. La Zubia. Eigenaar/charmeur kan plaatsen/kaarten regelen voor Alhambra. Plaatsen zijn aan de krappe kant, maar wij zijn tevreden. Ap zijn knie gaat zo slecht dat hij niet meer lopen kan. PECH. Ik besluit (tranen) alleen naar de stad te gaan en Alhambra te bezoeken. In de bus moet ik staan en heb gelukkig een stang. Voor de lus ben ik te klein, ben 1,63 m. en de rugzak moet af. Te voet door de binnenstad op zondag, waar hele families het weekend genieten, parken en terrassen vol zijn. Prachtige stad wederom. Ik besluit te voet naar Alhambra te gaan, door de Marokaanse wijk, het steile pad omhoog, ik kom door de poort, in de paleistuin, geniet de middag binnen Alhambra, wat een mensenmassa, maak foto's, wat een bewaking! helaas zonder Ap, die te geblesseerd is (overbelaste knie) souvenir Portugal en de trappen van Torremolinos. Terug in de binnenstad hoor ik middenop een plein hé jij hier! Kom ik Theo en Cor met vrouwen tegen (ontmoet op camping bij Sevilla) d.w.z. de mannen. Ik die mannen uitleggen waarom Ap er niet bij is. Dat we nog steeds geen gas hebben. Dat we nog steeds bij elkaar slapen en het niet (koud) hebben. Nou die gezichten van die vrouwen, die snapten van deze conversatie helemaal niets natuurlijk. Die vrouwen Wie is zij? ik heb mij wel even keurig voorgesteld en wij hebben een eindje samen opgelopen. Ik heb er lekker binnenpretjes van gehad. Daarna heb ik mijzelf maar even verwend op een heerlijke garnalencocktail met witte wijn. Ik koop nog een tube zalf en extra paracetamol en zoek de bushalte terug. Dit keer niet zo makkelijk en ik heb al vele km. gelopen vandaag boven de 30 graden. Gelukkig heb ik een zitplaats. Blij dat ik Ap weer zie op de camping.

Verder  kan ik het goed vinden met de camping eigenaar, heb zelfs al churros met hem gegeten toen ik hem uitlegde wat er met Ap aan de hand is en de plek wilde verlengen.

Vanavond gaan we uit, wordt vervolgd, om het laatste beetje gas te sparen. Met Flamengo, zigeuners in de grot etc. olé

1. Jolanda:
    23 april 2018
    Ach arme Ap wens hem sterkte van ons, doe maar effe rustig aan en verwen hem maar extra.....moet nog langer mee hoor.
    Genieten maar lekker uit eten samen ene mooie foto's weer
  2. Anneke:
    23 april 2018
    kan me voorstellen hoe ap zich voelt , sterkte broer hoop dat het snel beter gaat .
    Was een leuk uitje toch voor jou joke ? jammer dat je niet samen kon
  3. Marijke Meijer:
    23 april 2018
    Ap, beterschap, teveel hooi op de vork genomen hé. Tja je bent jong en je wil wat!!!