Ieper

14 mei 2018 - Ieper, België

Ieper

Ieper super mooie stad,vesting Vauban daar is ie weer, kazematten,musea,

Ieper stond al heel lang op mijn lijstje. Ieper is trouwens een kattenstad en dat wist ik niet. Dus voor de kattenliefhebbers een aanrader medio mei is er een weekend met een kattenstoet een groot spectakel ieder jaar weer. Wij waren net te laat (jammer). In deze stad wordt het hele jaar door enorm veel georganiseerd. Je kunt er alle kanten op. En vandaag toch maar de fiets op. Het was koud 13 graden brrr. Maar droog. Ik wilde namelijk de loopgraven in en naar Hill 62 en het museum in en de erebegraafbegraafplaatsen bezoeken. We zijn in Normandie en Bretagne, Oradour sur Glane geweest maar dit was ook weer kippenvel. En vanavond de Last Post die werd geblazen om 20 uur bij de Menenpoort in Ieper door leden van het brandweerkorps. Zij doen dit iedere avond sinds 11-11-1928. Stel je voor er wordt niet één avond overgeslagen. En weer moest ik huilen.

Ook het nieuwe monument in wording 600.000 beeldjes van kopjes  van de kunstenaar Koen Vanmechelen is heel imposant. De fietstocht was goed te doen en leidde ons langs mooie plekjes.

In de stad op de markt is keuze genoeg uit een aantal goede horeca gelegenheden. Het is maandag niet allemaal geopend. Wij hebben gekozen voor ’t Ganzeke. Lekker Vlaams stoofpotje met frietjes. Lekker na zo’n fietstocht.

We staan trouwens op camping Jeugdstadion tussen alleen maar senioren uit Engeland Ierland met campers. Een aanrader ook voor gezinnen met kinderen.  Reserveren is noodzakelijk.

Lakenhal, leuke stad om te winkelen, culinair, goede fiets- en wandel routes. Lekker weekendje weg.

Ik lijk wel een VVV muts. Nee hoor Ieper is leuk. Ik houd wel van Belgie, alleen niet van hun wegen.

Km. Stand 122.212.      492 km gereden. Fiets 30 km.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade