Terug in Kampen

17 mei 2018 - Kampen, Nederland

Kampen

15 mei km stand 122.585 we hebben in totaal 7.708 km gereden.

De laatste dag zijn we nog even bij mijn schoolvriendin Loes in Etten-Leur op verjaardagsvisite geweest waar we getrakteerd werden op een heerlijke lunch en een fijne middag hebben gehad op hun terras in de zon. En toen op huis aan.

’s Avonds lekker weer in ons eigen bedje geslapen aan de Lelystraat in Kampen. Thuis zag alles er pico bello uit dankzij de prima verzorging van een tuinkabouter genaamd Joop (dank nogmaals), die alles scherp in de gaten heeft gehouden tijdens onze afwezigheid en Michael en Danielle die ons met een prachtig boeket blij maakten. Wat is een huis dan groot mensen, je kunt weer stoelen aan- en verschuiven, ramen en deuren open gooien, je eigen gang gaan, dag Ap…. En Ap denkt Dag Joke…camper uitpakken, fietsen naar Dickhof brengen, want we hadden nog wel een paar op- en aanmerkingen, die trouwens direct zijn aangepakt en opgelost. Wat een service! Nu de verdere schoonmaak nog natuurlijk, maar daar hebben we alle tijd voor. Ik wilde het reisblog nog afmaken.

Er zijn inmiddels nog een paar filmpjes opgezet door Ap van Ieper, waaronder de last post.  We hopen dat jullie allemaal een beetje hebben meegenoten van ons reisblog. Het was een manier voor ons om het een en ander te onthouden want er is nog veel meer materiaal waar we zo meteen mee aan de slag gaan. We gebruiken dit als geheugensteun. Het was voor jullie bedoeld om te laten zien wat we hebben uitgespookt, nou ja, een klein inkijkje hoor. Ik vertel toch niet alles. En Ap laat echt niet alles zien, jullie kennen hem inmiddels.

We zijn bijna 2 maanden op pad geweest en hebben veel gezien en meegemaakt. Wat kun je van natuur, kunst, stilte, wandelen, fietsen (soms ook niet) en muziek genieten. Maar ook van mensen, gewoon lieve mensen die je overal helpen in wat voor taal ook, in de straat, in een rij, in een restaurant, maakt niet uit. Gaat het wel? Kunt u het wel vinden? Wilt u nog meer? Eh….gewoon lief en geduldig, maar dat hebben ze alleen in Portugal en Spanje niet in het autoverkeer. Daar gelden andere regels direct de claxon. Maar voor Spanje en vooral Portugal geldt: wij komen terug!!!en dan hopen we op iets mooier weer want dat zat af en toe niet mee.

Joke en Albert Piest mei 2018.

1. Evert--Herman en Yvonne:
    17 mei 2018
    Oké, fijn dat jullie weer thuis zijn. Ik kan me dat gevoel voorstellen want wij kennen dat, een ex-echtgenote huis is dan super. Laten we ninnenkort even lekker een nakkie doen😄😄
  2. Anneke:
    welkom thuis weer
  3. John en Ria:
    17 mei 2018
    Hallo Albert en Joke. Wij vonden het heel leuk om een beetje "mee te gaan" op vakantie. Fantastisch zo'n reis.
  4. Marijke Meijer:
    18 mei 2018
    Fijn dat jullie weer heelhuids zijn thuis gekomen. Enorme ervaring opgedaan en dat nu rustig verwerken. Lekker he zo'n royaal bed!!!!
  5. Albert Piest:
    18 mei 2018
    heerlijk
  6. Els en Henri:
    21 mei 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn en het was mooi om jullie te volgen en wat hebben jullie het mooi gehad, welkom thuis weer, groetjes els en henri