Cuenca

27 april 2018 - Limoges, Frankrijk

km.stand 119.926 285 km. gereden. Cuenca stond op mijn verlanglijstje omdat het tot één van de mooiste plekjes behoort van Spanje. Zoiets als Giethoorn maar dan anders natuurlijk. De heenreis verliep lang niet vlekkeloos en de details zal ik jullie besparen maar de TOMTOM vergalde mijn humeur behoorlijk en de "spots" heb ik de eerste dag ook niet gespot, maar dankzij een goede buur heb ik uiteindelijk alles toch nog gezien (later). 's nachts is de stad en de omgeving namelijk een sprookje, want ze hebben alles verlicht. De rotsen, de huizen, alle belangrijke gebouwen en ook vanuit de camperplek geweldig mooi en romantisch. We hebben het weer allemaal te voet en per fiets verkend. en 't was weer heel erg steil. De auto van Googlemaps reed rond dus we gaan over enige tijd effe kijken of Ap en Joke erop staan. Het zal toch niet waar zijn he? Het is ook met Michael gebeurd in Kampen, dus waarom niet met ons?

Ik heb mijn verjaardag nog nooit op een camperplek gevierd. Dit jaar werd het best gezellig want we hebben Sue en Bert - de Blauwvingers - ontmoet. Zij hadden Cuenca al bezocht en konden ons fijn vertellen hoe we de sightseeing nog even goed over konden doen. We haalden al onze gezamenlijke hapjes en drankjes te voorschijn en the party begon.

In Cuenca vind je overhangende huizen op rotsen gebouwd die op zo'n 300 meter boven een kloof hangen. Een brug van staal die wel behoorlijk bewoog toen ik erop stond met allemaal hangslotjes eraan. Oh ja, op de kathedraal moesten nog 2 torens maar die zijn er nooit opgekomen, een beetje raar gezicht zo. In deze mooie kerk op het plein konden we niet naar binnen want er waren doopplechtigheden aan de gang. Ap heeft wel lieve meisjes op de foto gezet. Later op de middag nog een stuk gefietst en toen zagen we de bergbeklimmers (komt een filmpje) en abseilers brrrr en de (vale)gieren die wachten op hun hapje als het misgaat.....Maar Ap en Joke kwamen veilig retour met de fiets. Een heel mooi gebied om te wandelen, mountainbiken, vogelen.

Tot slot dank aan mijn lieve zoons en lieverds aan de telefoon, Adri en Jolanda voor jullie telefoontje met zang, Robert Jan voor filmpje met Trompetter Korps, Joni voor e-card en alle facebookers voor felicitaties.

1. Jolanda:
    30 april 2018
    Dat is weer eens wat anders zo'n verjaardag bij de camper, feestje kan overal yeeh
  2. Evert--Herman en Yvonne:
    1 mei 2018
    Jullie blijven echt genieten, super😊😊😊😊❤️❤️❤️