Een fijne moederdag

14 mei 2018 - Ieper, België

Fijne Moederdag Mhere

Zondagmorgen. En het is de 13e. De laatste dag in ons huisje en het is moederdag in Nederland. Niet in Frankrijk hoor. Ik doe de W.C. en de douche en alles is zo’n beetje schoon. Ik zet koffie . Ap vraagt is alles klaar kan ik afsluiten d.w.z. kan het water eraf en het electra en het gas. Ik zeg ja hoor. Wat gebeurt: het filter glipt uit mijn handen over het schone aanrecht merdre.

we gaan vandaag verkassen en misschien wel fietsen in Parijs. Toen de kinderen klein waren vond ik moederdag wel leuk. Ze maakten de mooiste en liefste creaties op school en ik vond alles prachtig. Nu zag ik een app van Jolanda met 2 foto’s van onze moeders, snik, snik. Tja, ik denk wel aan onze moeders ook die van Ap. En ik krijg die dag nog telefoon van mijn zonen! Lief.

Via Lormes 2 lekkere Eclaires gescoord door naar Avalon, waar we eindelijk na 3 weken onze 2 gastanken voor de camper konden vullen met de nippel van de oude Volvo.  ik zeg nog moet je niet ook nog BENZINE tanken. Nee zegt Ap bij Parijs zit die ene GOEDKOPE. Oh ja, oké. En ik zeg nog Zou je dan dat kleine tankje niet volmaken? Neeeeeee.dat heb ik de hele vakantie nog niet gedaan. We halen Parijs wel zei Ap pfff alleen dat ene “goedkope”station is gesloopt fini foetsie. Dus 70 km. Verder op de laatste druppels benzine bij een nieuw BP station aangekomen met een slagboom op max. 2,50 meter en wij zijn 2,75 meter dus uitgeweken naar een andere afslag parkeerplaats…Ap is teruggewandeld hm. Hm. 2x met de “KLEINE” jerrycan van 5 ½ liter om die te vullen. Daarna bij een volgend tankstation heeft hij weer gewoon getankt om de camping te halen in Ieper die we bereikt hebben op de laatste druppels wederom. Want we hadden inmiddels ook nog te maken met een omleiding wegens een STILSTAANDE FILE bij Lille.Ap heeft op 14 mei broodjes en benzine gehaald voor mij op de fietse! Misschien leert hij het nog wel eens een X.

Dit was in het kader van moederdag weer echt een fijn verhaal of niet. Tot slot heeft hij bruine bonensoep uit blik voor mij gekookt. Het smaakte verrukkelluk.

Km. Stand 121.420 tijdens ons verblijf in Mhere 300 km gefietst in Parijs 0 km te koud 13 graden en regen en geen zin wegens file.

1. Anneke:
    15 mei 2018
    hier ook een fijne moederdag gehad ze hebben me mee uit eten genomen was erg gezellig.Ook ik moest aan Ma denken en de schoonmoeder die er ook niet meer is
  2. Evert--Herman en Yvonne:
    15 mei 2018
    Dat is wel even pech hebben met dat tanken maar ja dat kon hij toch ook niet weten...........of had jij zo'on onderbuik gevoel Joke........