Gibraltar

16 april 2018 - Gibraltar, Gibraltar

118.954 km. stad 214 km gereden.

We staan aan de voet van de Rock.erg rumoerig maar kost ook maar 4 euro.13.30 uur voor het eerst aan de Middellandse Zee of te wel de Straat van Gibraltar. zie ook filmpje. 8 % naar beneden.

Na Sevilla rijden we door Andalusia. Weer een heel andere natuur.

We besluiten om met de fiets naar Gibraltar te gaan. om met de kabelbaan naar boven te gaan. We komen aan bij de douane. Strenge bewaking van de Spaanse en Britse kant hoezo 1 Europa.heenweg geen probleem. We komen langs het vliegveld, dwars over de startbaan????Gelukkig voor ons mogen we gewoon rechts fietsen. Wij zijn met de kabelbaan (Joke vindt dit doodeng) naar boven gegaan, 412 m in 6 minuten, want een voetreis duurde 3 1/2 uur en dan nog terug, want Ap wilde persé boven de aapjes kijken en het uitzicht zien. Het was formidabel. zelfs naar Marokka. We gaan niet naar mijn tante, want die woont in Westervoort! Die apen zijn heel BRITS brutaal, arm jongetjes werd aangvallen door 3 apen toen hij een ijsje buiten opat. Die avond zagen we vanaf onze camperplekkie de vliegtuigen aanvliegen op 75 m hoogte en het leek net of ze zo de rock invlogen brrrr. 9/11 momentje. Op het terras in Gibraltar 1 smal pint en 1 glass of wine gedronken 10 euro 72 BREXIT! exit. Ap vertelt binnenkort waarom hij speciaal naar Gibraltar wilde wordt vervolgd.....op de terugweg mocht Ap gewoon door de douane en ben ik aangehouden. ik moest de foto laten checken op mijn paspoort.

1. Marijke Meijer:
    17 april 2018
    Wat een mooie stad is Sevilla toch. In het verleden ben ik er 3 dagen geweest. Heerlijke tapas, schitterende flamencoshow, mooie gebouwen. tocht met koets door het park.