L"Huis Champnois Mhere

9 mei 2018 - Mhère, Frankrijk

20180509_155929Even een tussen verslagje, wij zijn sinds een aantal dagen in ons huisje om alle indrukken even te verwerken en gras te maaien en de tuin zomerklaar te maken. vandaar even de radiostilte.

Bovendien is het met een beetje geluk in een uurtje droog. Daarom heb ik de vitrage en de overgordijntjes van de camper maar even uitgewassen, zie foto. Truc gelukt. Eruithalen en weer ophangen is nog meer werk!

Even een wasje doen in Frankrijk is leuker want ik heb hier meters waslijn en in Kampen niet. We hebben onze lievelingsvogel de Hop nu op 7 meter in onze eigen tuin gespot. En hop, hop was was ie weer!

We zijn nog op een rommelmarkt in Chateau Chinon geweest op dinsdagmorgen. Allemaal Nederlanders! Het is Meivakantie natuurlijk en het speelgoed van de Fransen gaat naar de Nederlanders. Ik heb slakkenbestek gescoord voor 2 euro koopje he? En een slacentrifuge voor 1 euro voor in de camper.

Verder zien we geen mens hier. We zijn zo’n beetje alleen op de aarde. Heerlijk hier. De overburen, onze boeren, zijn de stallen aan het uitmesten. Bijna alle kalfjes zijn geboren. Er moesten er nog 6 komen hoorden we van Jean. Leuk jong spul. Gaat zo de wei in met ma.
 Lekkere boeren stront lucht mmmmmm……die nu uitgereden wordt, maar verder hoor en zie je niemand. Mijn naaste buren zijn er ook niet (meer). Totale rust.

In de tuin staat de blauwe regen in volle bloei en de rododendron krijgt iedere dag meer kleuren.

Ik vecht tegen de paardenbloemen in het gras. Andere wilde bloemen mogen allemaal hoor. Van 1 hosta heb ik er 3 gemaakt. Kruidentuin uitgebreid. Elke keer blijf ik iets proberen. Positief blijven. Ik weet het na 18 jaar nog steeds niet he…maar ik vind tuinieren nu eenmaal leuk en het houd me van de straat.

Ap blijft foto’s maken en zal die posten als het lukt met de verbinding.

1. Karin Klein:
    9 mei 2018
    Ha, ha, toch fijn om weer even iets te lezen!
  2. Evert--Herman en Yvonne:
    9 mei 2018
    Oost west......thuis is het het best. Lekker weer in je eigen omgeving..........heerlijk is dat 😄😄😄😄
  3. Jolanda:
    9 mei 2018
    Ook fijn en nodig denk ik....even bijtanken
    En dan nog verder met de camper?? Nog specifieke plannen??
    Liefs uit Raalte
  4. Anneke:
    9 mei 2018
    jullie zullen best veel gezien en meegemaakt hebben samen dus even rusten is een goed plan
  5. Jean Sarcinella:
    10 mei 2018
    Je confirme, ils sont là, mais on ne les voit pas... et on ne les entend pas. Mais nous sentons qu'ils sont bien reposés et heureux de leur voyage.