Serpa en nu op weg naar Spanje op naar Sevilla

14 april 2018 - Sevilla, Spanje

Terwijl ik dit schrijf zit ik eindelijk een keer in de zon om 12 uur met 15 graden en we gaan op weg naar Sevilla. Maar eerst nog even lachen... Vanmorgen deed ik voor de laatste keer effe te voet boodschappen bij de Intermarché. Komen er twee mannen te paard aan. Papa en zoonlief zo schat ik dat in. ook effe boodschappen doen. Papa stapt af en zoonlief blijft bij de paarden. Zien jullie het al voor je bij AH in Kampen??? hi ha

Naar Sevilla dus. Onderweg hebben de filmpjes gemaakt. Weer prachtige landschappen maar slechte wegen. Het is feest in Sevilla en delen van de stad zijn afgesloten. We kunnen zeker op 3 plekken niet terecht. en nu... we komen ver buiten Sevilla uit. want we willen persé de stad bekijken en oh wat een mooie stad met parken. We zien de Sevilliaanse dames al in vol ornaat door de stad lopen. We kunnen gelukkig terecht op camping Villson, met bewaking, want dat is wel nodig, bij een groot evenement in de stad en met het openbaar vervoer weer goed bereikbaar. Op zondag de stad in geweest. Wederom een grote citytour gedaan, maar we zijn begonnen bij Plaza D'Espana, waar de film Lawrence of Arabia grotendeels met mij is opgenomen. Ap heeft hier 2 nieuwe vrouwen gescoord 1 uit Madrid en 1 uit Toledo, zie foto bij paneel Madrid beide dames in Rood. Dat mag hij hoor in bepaalde culturen. Nu heeft hij al 3 vrouwen.

In Sevilla is een wereldexpo geweest. Altijd interessant. Jammer dat bepaalde delen vooral in het buitengebied verwaarloosd zijn. In de binnenstad niet gelukkig, alles pico bello. Al die paviljoens die in stijl gebouwd zijn door de deelnemende landen aan de Avenida de Bellavista, kasteel San Jorge, de tuinen van genot Del Alcazar, de kleurrijke huizen langs de Rio Guadalquivir,de grote bruggen, de Santa Macarena, park Maria Luisa. Dit moet je gewoon zelf zien. Zondag was vooral de parade met de mooie opgemaakte Sevilliaanse dames met hun mooie flamingo jurken en hoeden, met man en kinderen en de koetsen en de paarden met ingevlochten manen. En dat die paarden zoo kalm blijven in het hectische verkeer...ze zijn het gewend, maar toch, soms gaat een auto van baan verwisselen, of parkeert zo maar achteruit.

118.740 km. stand 218 km gereden.