Carinena

29 april 2018 - Auch, Frankrijk

km.stand 120.219 293 km. gereden over de touristische route 420 door nationale parken.

We besluiten gezien de weersverwachting om vandaag dan maar door te trekken van Spanje naar Frankrijk d.w.z. we moeten de Pyreneen over of door. Eerst nog een hele mooie route in Noord Spanje door Parc Natural de la Serrania de Cuenca dat is bij Zaragozza. Nou en dat is schitterend. Zo divers. Maar dan de Pyreneen.

Vanmorgen was Ap al de "gebeten"hond letterlijk. Een Frans loeder, ras : décheterie had hem in de kuit gebeten toen hij langs hun camper liep. Het beest dook onder hun camper na een trap van Ap. Betadine erop gesmeerd en nu maar hopen dat dit geen gevolgen heeft. Op 29 april hebben we (voorlopig) afscheid genomen van Spanje. Een land om zeker nog eens te bezoeken. Indrukken teveel om te zien en te onthouden. Soms lijkt het een maanlandschap, een golfbaan, je rolt van de ene verbazing in de andere, zo veel rio's, lieve mensen, lekker eten en drinken, soms lijkt het of je in een vliegtuig zit maar dan zitten we gewoon in onze camper in een afdaling, tapa's, vis, hammmmmm,,flamenco, claxon, en we komen om

13.00 uur terecht in een SNEEUWSTORM (zie filmpje). Deze weg was goed te doen hoor (lachen). Wat hebben wij toch met bergpassen!!!! op 1500 meter?

Dat is een lange tocht/pas maar gelukkig op zondag is er weinig vrachtverkeer en het moeilijkste gedeelte gaat nu door een nieuwe tunnel. Wij hebben het gereden terwijl iedereen eet (lunchtijd) en gedurende 5 km. hadden wij slechts 2 tegenliggers. Het is de nieuwe tunnel voorbij Jaca.

Temperatuur beneden 13 graden en we hadden net alle winterkleding onder in de bakken opgeruimd definitief. Doorgereden naar de camping in Seisson, want we wilden onszelf en alle accu's opladen. Een Ned. ACSI camping in de Gers (idem Morvan) om te overnachten leek ons prima. Tja, jammer er was een festival. Complet. De dronken en stoned people kwamen ons al tegemoet. Dommage. Nu staan we in Auch Camping Municipal 8,75 euro dat wel, maar geen stroom Nada niks.Ambtenaren werken daar nog niet, morgen niet en 1 mei ook niet.

120.672 km. stand 453 km gereden.

1. Elisa:
    30 april 2018
    Wat een avonturen weer! Ja de Dag van de Arbeid staat dus in het teken van alles behalve arbeid ;-)
  2. John en Ria:
    30 april 2018
    Hallo. Wij hebben heel erg genoten van de verhalen uit Portugal en Spanje. Schitterend. We verheugen ons al op onze toekomst, we hopen ook van die mooie reizen te kunnen maken.
    Hopelijk knapt het weer snel op. Geniet van het mooie Frankrijk.
  3. Marijke Meijer:
    1 mei 2018
    Was Madrid geen optie? Fijn dat jullie nu weer in Frankrijk zijn, kunnen jullie de mensen tenminste weer verstaan.