een Goede Vrijdag

30 maart 2018 - Porto, Portugal

We verlaten Rio Caldo (hier nog wat foto's kunnen maken met een scheet zon) en groeten de vriendelijke portier. Wij waren de enige bezoeker, arme man. Hij zat hele dag aan de poort te wachten. Hij was 1x in Nederland in maart geweest. Ze zwommen niet in de kanalen maar ze liepen op het water. Er lag ijs. Dit was een voorbode!Het is nu 10 graden. Doorgereden naar Guimaraes. Een van de 10 schoonheden in Portugal over de N103 en hele smalle, steile wegen binnendoor met diepe ravijnen links en rechts. Glad door al die regenval en door de slechte staat van onderhoud. Een aantal afslagen niet genomen want die zin  voor onze camper niet te doen. Bij Guimaraes aangekomen sloeg Ap met camper onverantwoord een verkeerde weg in. Mijn hart!!!! er kwamen ook nog 2 tegenliggers, dat ging al helemaal niet. Ap moest achteruit steken. IJzig kalm natuurlijk. Aan beide kanten nog geen 10 cm. over hoor....maar we moesten helaas ook nog naar beneden terug 20% schat ik a hm. 't is gelukt, camper kraakt aan alle kanten. effe stop nu en dan is er koffie ha. en toen....zie foto Hagel en barste de hemel wederom los geen bezoek mogelijk, jammer. Na rijp beraad door rijden naar de kust. Meestal zie je daar de blauwe lucht en ja hoor. He regent nu zonnestralen. We blijven nu hier maar even hangen en gaan met openbaar vervoer naar Porto. Beetje fietsen langs de kust. Nog een geintje: hoe noemt Ap een uitlopen van de rio Douro naar zee: een zee-afrit. km. stand 117.676 gereden 111 km. totaal tot nu toe 2801.

Wij wensen iedereen fijne paasdagen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan:
    30 maart 2018
    Het weer zit jullie helaas niet echt mee.
    Fijne paasdagen. En we hopen op Een beetje mooi weer.
  2. Karin Klein:
    30 maart 2018
    Tsjonge, wat een avontuur zeg. Hier vandaag mooi weer. In het zonnetje gewandeld bij de schaapskooi. Dat was lang geleden Joke.
  3. Monique loos:
    31 maart 2018
    Jullie maken zo wat mee! Leuk deze verhalen te lezen. Hopelijk snel beter weer bij jullie! Goede Pasen saampjes 👄
  4. Anneke:
    31 maart 2018
    griezelig hoor dat achteruit rijden.
    Gelukkig kan ap goed rijden.
    Zo jammer dat jullie veel slecht weer hebben.
    Wens jullie hele fijne paasdagen
  5. Joop en Mieke Holtrust:
    Mieke en Joop:
    31 Maart 2018:
    Hallo Ab en Joke,
    Mooie reisverslagen en het wordt steeds spannender.
    Zijn benieuwd naar de volgende aflevering.
    Groet en fijne feestdagen.
  6. John en Ria:
    1 april 2018
    Hallo. Wij genieten van alle mooie verhalen en foto's. Zo'n mooie tocht. Wat fijn dat jullie dit jaar eens echt een lange reis kunnen maken. We zijn benieuwd naar het vervolg van de reis (wie weet, over een paar jaar kunnen wij ook.....). Hartelijke groet van John en Ria
  7. Jony:
    1 april 2018
    Portugal, geweldig land! Prachtige foto's van/in Porto... vergeet niet om even te nippen aan de onovertroffen "port-wine" van de fa.Kopke, fabriek in 1638 gevestigd in Oporto; hun port min. 6 jaar gelagerd in hout.... genieten maar!
  8. Els en Henri:
    2 april 2018
    Jeetje, jullie maken wat mee zeg, maar gelukkig is alles goed, alleen mag het weer een beetje beter, maar dat komt ook vast goed, leuk om te lezen hoe het jullie allemaal vergaat, geniet er maar lekker van
  9. Evert--Herman en Yvonne:
    3 april 2018
    Tjonge jonge jonge. Wat een pech. Ik hoop de volgende keer dat we lezen dat jullie in de volle zon beland zijn en niet weer worden afgescheept met een scheetje zon. Heel veel reisplezier en zet m op