de misser Cortico aan de Rio C

29 maart 2018 - Rio Caldo, Portugal

Vandaag een misser. We wilden voor de 1ste keer naar een camping. Volgens het boekje open het hele jaar en een goede recensie. Komen we aan: poort dicht, geen mens te bekennen. Voor 2018 zullen we iets anders op hun app zetten zegt Ap. Dus door naar camper plek bij camping Pichoses bij rio Caldo in Cortico, alles nieuw voorzien van douche, wasmachine. Onderweg: slecht weer helaas wel filmpje gemaakt. gereden door Nationaal Park Peneda Geres.Veel bosbrand schade. geen foto's kunnen maken misschien morgen. Overal zie je "heilig" water uit de rotsen komen Aqua Sagrada. Ik heb mijn eigen water hier ontdekt: heerlijk Vinho Verde mmm. Ap wilde in dit gebied wilde wolven, beren zien. Normaal tref je hier i.d.d. wolven, steenarenden en wilde paarden aan. jammer Appie. De rit was prachtig grote rotsformaties, heidevelden, dennen met hier en daar mimosa ertussen, wilde stroompjes, meertjes, stuwmeren en afgewisseld door ingestorte hutjes o.i.d. De Romeinen waren hier vroeger natuurlijk ook al en bouwden hun bruggen, bronnen, fonteinen e.d. De rest van het land bestaat uit olijf-, wijn-, fruitboomgaarden en de rest is kaal voor de zomer.

In de tuinen zien we sinasappel-, citroenbomen en Magnolia, Irissen, Goudsbloemen en veel bloesem v.d. fruitbomen en doorgeschoten kool en dat laatste ziet er heel decoratief uit vind ikzelf.

10 graden-veul te koud-we zijn blij dat we winterkleding mee hebben brrrr.