Lissabon

10 april 2018 - Lissabon, Portugal

5. Castélo de Sao Jorge, Graca en Alfama. Vandaag weer met de bus naar het centrum om naar Castélo de Sao Jorge te gaan. We hebben nog niet in een tuk tuk gezeten dus dat moet er ook nog maar van komen. Oké voor 10 euro brengt een jonge vader ons naar boven. Dit is tot nu toe wel het duurste vervoermiddel... acht we hebben vakantie en er moet brood op de plank komen toch? Boven gekomen bij het kasteel komt het water ons weer tegemoet ...ja het uitzicht is wederom prachtig, want de wijk Alfama is de oudste arbeidersbuurt met de kleinste steegjes en trapjes en alles is nog echt authentiek. mooi uitzicht over de daken, Taag en tegeltableaux.

6. Cascais. Tja. BADPLAATS.brr. mooie stranden en boulevards. gezien temperatuur en regen niet bezocht. Winterjas en handschoenen weer opgezocht.

Bruggen: er zijn 2 bruggen; 1. Ponte 25 Avril en 2. Vasco da Gama.

Ponte 25 Avril lijkt op de Golden Gate Bridge in San Francisco is in 1962 gebouwd in opdracht van dictator Salazar (toen heette Ponte Salazar) die werd afgezet tijdens de Anjerrevolutie in 1974.

Vasco da Gama is een lange tuibrug van ruim 17 km. lang met 2x een verhoging.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. John en Ria:
    12 april 2018
    Wat mooi om te lezen en de foto's te zien. Schitterende stad.
    Fijne dagen hier gewenst.
  2. Albert Piest:
    12 april 2018
    Voor wandelen natuur en goedkoop overnachten is Portugal echt iets voor jullie. Het barst hier van de honden. Zeker een aanrader met de hond aan de lijn.