Valladolid

27 maart 2018 - Valladolid, Spanje

Van Burgos naar Valladolid. we trekken even door, omdat we mooier en warmer willen hebben en dat lukt want het is eindelijk 18 graden en zon dus de gezichten zijn gekleurd. We zitten middenin de paasweek en  de Castellianen vieren dat behoorlijk en de voorbereidingen zijn in volle gang. We fietsen weer moeizaam door de stad en blijven het doodeng vinden. Valladolid is een snel groeiende studentenstad met een prachtig plein waar 1ste paasdag een hele grote proecessie is. Daar kan KRO/EO een puntje aanzuigen met de Passion. Wij maken het vast nog mee...wordt vervolgd. We hebben prachtige steegjes ontdekt, typische huisjes met balkonnetjes, en van HELL was er ook zie foto! Het was de stad van Cervantes, de schrijver van Don Qijote, hij woonde aan de Calle del Rastro 7, maar hij deed niet open! mmm zou Opa zeggen, hij dut't niet meer. Verder stierf Columbus hier in deze plaats. Heel veel oude cathedralen. we hebben ze niet allemaal bezocht vandaag, want binnenin zijn ze koud.....en we zijn zo blij met die zon vandaag. maar het hout snijwerk en de mooie schilderijen in de stijl van de oude Vlaamse meesters Leonardo da Vinci het is teveel net als in Burgos. Hier nog meer zelfs. km stand 117.125 gereden 128.