Braganca Portugal

28 maart 2018 - Bragança, Portugal

Via Zamora komen we aan in Braganca een imposante vestingstad met een toren die er niet uitziet, sorry hoor. Vonden ze vroeger ook al, schrokken ze zo van dat de stad onneembaar was. 't Was een behoorlijke klim te voet vonden we. Onderweg: We rijden soms door land waar niemand woont en/of leeft? Tras-os-Montes d.w.z.land achter de bergen. Af en toe een schaapsherder met kudde en een MEGA mes. Hij trekt van dal tot dal. Hier vind je dé verlaten dorpen. In de verte al weer hoge bergen met sneeuw. We worden als Nederlanders van het platteland wel verwend en het wordt direct al weer groen! oh ja, en ik was de ooievaars vergeten. Ieder dorp met kerktoren, daar hoort een ooievaar op NU!

Is onze interne klok net ingesteld gaan we weer 1 uur terug. Portugal doet niet mee pfff.

Ap heeft z'n 1ste boek al uit van Tommy Wierenga: Heilige Rita in 2 dagen. zijn waardering 7 1/2 en dat is goed van hem.

wilden we vanavond uiteten binnen de vesting, dus weer die klim naar boven...hele donkere lucht,zagen we echt niet zitten, dus soep van de Lidll ook lekker mostersoep met brood en ala Joke. km stand 117.331 gereden 206 km.