1e grote fietstocht omgeving van de camping door Nationaal Park serra da Mamede

5 april 2018 - Castelo de Vide, Portugal

Met behulp van een kaart hebben we een prachtige fietstocht gemaakt van 37 km. door dit schitterende natuurgebied waar op dit moment de witte brem, de lavendel, de madeliefjes volop bloeien en geuren. e.a. bloemetjes die ik niet allemaal bij naam ken. De camping zelf ligt op een hoogte van 404 m. en telt 140 olijfbomen. Het natuurpark is 31.750 km2. Het hoogste punt is 1.025 m en het laagste 286 m. Er wonen slechts 6.189 inwoners. We komen op onze tocht 4 auto's en 1 fietser tegen die laatste is denk een Nederlander. Verder genieten we van die enorme vergezichten en rotsen, wat een keien zeg. Afgewisseld met meertjes, plukken heide mooie terreinen/broed- rustplekken voor vogels. We zien op schoorstenen dat ooievaars de nesten bezet hebben. We treffen een dode koe aan in een ravijn, d.w.z. ik ruik haar natuurlijk weer. Tja aan mijn neus mankeert niets meer dr. Weers! 51% van de kurk komt uit deze regio dus als we weer eens een flesje opentrekken en er zit nog een echte kurk in dan komt ie waarschijnlijk hiervandaan.  Vanmiddag na de tocht maar eens van de plaatselijke wijn geproefd op het terras bij Ruud en Aniek Bagaceira. Altijd prima ter plekke. 18 graden jajaja een heerlijke dag

1. Jolanda:
    6 april 2018
    Dat klinkt super goed, geniet weer mee xx
  2. Evert--Herman en Yvonne:
    6 april 2018
    Oooooohh moooooi
  3. Anneke:
    7 april 2018
    ziet er prachtig uit geniet van de foto;s en de verhalen
  4. Danielle:
    7 april 2018
    Mooie omgeving zeg! Genieten!!