Castelo de Vide stijl omhoog

6 april 2018 - Castelo de Vide, Portugal

Vandaag met de fiets naar Castelo de Vide want vrijdag is het marktdag. Nou ja, tegen de tijd dat wij aankwamen was de markt al bijna voorbij. Een soort nylon lappenmand en kunststof schoenen markt met zigeuners, geen fruit. 1 kraam met oude meuk. Misschien in de zomer leuker. Maar wij dachten voor de plaatselijke bevolking is een markt altijd een trefpunt van...en goede produkten ja toch? een beetje tegenvaller. maar oké wij hadden een goed adres voor een restaurant en dat was een meevaller. Wij aten bij Joaquim Manuel Dias CARVALJO niet dit van Fawlty Towers maar een andere Manuel een heerlijk origineel visgerecht (zie foto) jammie. Normaal eten wij thuis ook altijd vis op vrijdag van Hessel Snoek van Urk.

Verder gefietst (stijl hoor) door de Joodse wijk, naar de burcht, mooie fonteinen (die het nog niet deden-er is nog niet genoeg water in Portugal dus op de bon). Wij vinden trouwens dat er nu wel water GENOEG is gevallen!

Als jullie de foto's goed bekijken, zien jullie de enorme hoogteverschillen, de %pfff wat zijn we blij met onze electrische fietsen!!! Ze doen het prima op de turbo stand! omhoog. en omlaag soms 50 km. Oerend hard. Nu weer terug 11 graden brrr en regen. dus we gaan weer zuidelijker.

1. Evert--Herman en Yvonne:
    6 april 2018
    Mooi daar, ik wordt een beetje jaloers maar het is jullie van harte gegund. Het oogt ook erg romantish waardoor het extra leuk is voor ons om te zien. Heeeel veel plezier daar.